ראשי > גובו בלוג ניהול תקציב

ניהול תקציב

אז זכיתם במכרז? כל הכבוד! מצאתם מכרז שאתם מסוגלים לבצע, קראתם בעיון את חוברת המכרז מספר פעמים, הגעתם לסיור, הגשתם הצעה וזכיתם. איך ממשיכים מכאן?

govi-2.jpg
עודכן לאחרונה: 31/03/2022

זו שאלה שחשוב להעלות לפני שמגישים הצעה. ישנן מלכודות שניתן ליפול אליהן באותיות הקטנות של מסמכי המכרז. 

ניהול לא נכון של תמחור וביצוע המכרז יכול לעלות ביוקר, ולכן חשוב לאתר בדפי המכרז את כל התנאים, הדרישות, והתאריכים לביצוע כל חלק במכרז וקבלת התשלומים.

זכיתם במכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של מאות מסכי לד, התחלתם לבצע הזמנה של המסכים בהכנה להתקנה, שכרתם כ"א נוסף בהכנה לביצוע המכרז, ואז אתם מגלים בתנאים שתחילת האספקה והתשלום רחוקים במספר חודשים. 
בשביל למנוע מצב כזה, לפני שמתחילים, אפילו לפני שמגישים הצעת מחיר, אתם חייבים להיות מודעים לכל הפרטים, התאריכים, התנאים, ולהיערך לכך לפני כן. 

הכינו תוכנית פעולה מראש שלוקחת בחשבון אילו תשלומים תקבלו באילו תאריכים, ומתי אתם צריכים לספק

אם למשל זכיתם במכרז לרכש, אספקה, התקנה ותחזוקה של תאורה בגוף ציבורי, 

יהיו תנאים לביצוע תקין של המכרז. לכל הפרה יהיה קנס שיהיה מפורט בתנאי המכרז. 

כשאתם מתמחרים את ההצעה, מעבר לעלויות הישירות כמו רכישת ציוד חדש או מלאי, חשוב לא פחות לקחת בחשבון את ההוצאות העקיפות כמו עלות שכר, שכירות, ארנונה וכו'. כל אלו צריכים להשתקף גם בהצעת המחיר וגם בלוח הזמנים

בפרטי ההתקשרות שבחוברת המכרז יש הרבה פרטים שלא לשים אליהם לב יכול להיות רע.
בדברים שחשוב לשים אליהם לב זה לוחות הזמנים לביצוע חלקים של המכרז ואיך

לפני ביצוע המכרז תעברו על כל הפרטים.

טעויות בתמחור ובאופן ביצוע המכרז יכולות לעלות ביוקר.

מחפשים הזדמנויות? מגוון מכרזים ממתינים לכם?

לייעוץ והכוונה

השאירו פרטים ונחזור אליכם