ראשי > גובו בלוג איך משתתפים במכרזים?

איך משתתפים במכרזים?

לכל מכרז יש מסמכי מכרז. זו חוברת בעלת עשרות דפים שמפרטת בדיוק רב את כל תנאי הסף, המסמכים שתצטרכו להמציא, את העבודה שתצטרכו לבצע, תאריכי סיור והגשה, פרטי יצירת קשר, ברוב המקרים תהיה הערכה של מומחה לעלות של ביצוע המכרז, פירוט של האופן בו ועדת המכרזים תדרג הצעות ועוד. לעיתים, על מנת להגיש הצעה יש צורך לרכוש את מסמכי המכרז בעלות של עד כמה אלפי שקלים, אך ניתן לעיין בהם בחינם על מנת לאפשר למציעים לבצע את כל הבדיקות האלו.

govi-1.jpg
עודכן לאחרונה: 03/02/2022

לאחר שביצעתם את הבדיקות והחלטתם שאתם מעוניינים להגיש הצעה ורכשתם את מסמכי המכרז, למדו אותם היטב. כל סטייה מדרישה או תאריך, תוכל להוביל לפסילת ההצעה.

הכינו את כל המסמכים הדרושים, בצעו הערכת עלות, בדקו אם יש סעיפים לא ברורים, או כאלו שלדעתכם לא הוגנים או סעיפים עם דרישות לא הגיוניות שאתם לא עומדים בהן, והכינו אותם לשלב השאלות והתשובות.
במכרזים רבים יהיו סיורים שיכולים להיות חובה על מנת להשתתף במכרז. בכל מקרה, הגעה לסיור היא בעלת חשיבות עליונה. בשלב הזה תוכלו להכיר את התחרות שלכם, ללמוד עוד המכרז, לשאול את השאלות שהכנתם ולשמוע את השאלות והתשובות של המתחרים. בעקבות שלב השאלות, ייתכן ויהיה שינוי בסעיפים מסוימים ומאוד חשוב להתעדכן בהם

שלב השאלות והתשובות הוא השלב היחיד שיהיה לכם להעלות שאלות על סעיפים לא ברורים, דרישות לא הגיוניות או לא נחוצות, חשד לאי הוגנות. לפי שאלות שלכם או של אחרים, יכולים להתבצע שינויים במכרז, אז תוודאו שאתם מעודכנים בכל שינוי.

בנוסף לשאלות שלכם, שימו לב גם לשאלות של מציעים אחרים. התשובות לכל השאלות יכולים לתת לכם מידע מאוד חשוב לניסוח ההצעה שלכם.

במידה ואתם עומדים בכל התנאים, המכשול הבא הוא לקבוע את הסכום שאתם מבקשים לביצוע המכרז. במסמכי המכרזים יהיה לרוב אומדן לעלויות לביצוע המכרז, שייתן לכם את סדר הגודל של הפרויקט, בסיס להשוואה לאומדן שלכם, ותקרה להצעה שלכם.

הצעה נמוכה מדי יכולה גם לפגוע בעסק שלכם כלכלית במידה ותזכו, וגם תוכל להביא לפסילת ההצעה. כשוועדת המכרזים בוחנת את ההצעה שלכם, היא גם תבחן האם זה הגיוני שתוכלו לעמוד בהתחייבות שלכם.
דרך נוספת להעריך עלות של ביצוע מכרז היא באמצעות חיפוש תוצאות מכרזים. ניתן לבצע חיפוש באתר גובי גם בתוצאות מכרזים, ששם יצויינו בין השאר את הסכום של ההצעה הזוכה, או בכמה היא שונה מהאומדן

לייעוץ והכוונה

השאירו פרטים ונחזור אליכם